KODAK VISION Color Intermediate Films provide a bridge between the unparalleled creativity offered by KODAK VISION Color Negative Films - and the show quality of KODAK VISION Color Print Films. They are the link in the Kodak system that enables filmmakers to tell their stories without creative compromise.
These films replace - and improve upon - Kodak's ACADEMY AWARD® winning intermediate films. And, like all Kodak films, they are a result of listening - and responding to - the needs of the industry.
In both the rem-jet acetate base and nonrem-et ESTAR Base versions, these films offer improvements to the emulsion layers that result in increased sharpness for laser recording. And, because the films incorporate Kodak's patented Two Electron Sensitizer Technology, the improved sharpness comes without the expected increase in grain.
KODAK VISION Color Intermediate Film / 2242 / 3242 / ESTAR Base does not have the traditional carbon-based rem-jet backing, which must be removed during processing. The result? Cleaner, higher quality prints with fewer dirt spots. And with a patented process-surviving anti-static layer, this film attracts less dirt during processing - and stays cleaner throughout its useful life.
Advances in these products bring benefits to everyone involved in the process of telling stories on film.
For the filmmaker, these intermediate films help to preserve all the sharpness, clarity, and color of the original images and carry them more faithfully to the final display screen.
For the laboratory, VISION Color Intermediate Films enable the production of printing elements that are closer in quality to the look of a print made directly from the original negative.
Postproduction facilities will appreciate the features of the VISION Color Intermediate Films, especially improved sharpness for digital output. They're the choice for production of masters for theatrical re-release, video and DVD release, satellite, cable or broadcast TV presentation - or use in any media of the future.
And, audiences will also see the difference - in movies that tell stories with fewer distractions, films with fewer physical imperfections.
KODAK VISION Color Intermediate Films. They're the final link in the motion picture production chain. The bridge that carries all the quality of the original to the final print. And, they're the first intermediate films worthy of the KODAK VISION Film family name.
•
•
•
KODAK VISION 컬러 중간 필름은 KODAK VISION 컬러 네거티브 필름이 제공하는 독보적인 창의력과 KODAK VISIO 컬러 인쇄 필름의 화질을 연결하는 가교 역할을 합니다. 영화 제작자가 창의적인 타협 없이 자신의 이야기를 전달할 수 있는 코닥 시스템의 연결고리입니다.
이 영화들은 코닥의 아카데미 어워드® 수상작을 대체하고 개선되었습니다. 그리고 모든 코닥 영화와 마찬가지로 이 영화도 업계의 요구를 경청하고 이에 대응한 결과입니다.
렘젯 아세테이트 베이스 버전과 비렘젯 ESTAR 베이스 버전 모두에서 이러한 필름은 에멀젼 층을 개선하여 레이저 기록을 위한 선명도를 높입니다. 또한 필름에는 코닥의 특허받은 2전자 증감체 기술이 적용되어 있어 예상되는 입자 증가 없이 선명도가 향상되었습니다.
KODAK VISION 컬러 중간 필름 / 2242 / 3242 / ESTAR Base에는 기존의 탄소 기반 렘젯 백킹이 없으므로 가공 중에 제거해야 합니다. 결과는? 먼지 얼룩이 적은 더 깨끗하고 고품질의 인쇄물입니다. 또한 특허받은 공정 생존 정전기 방지 레이어가 적용된 이 필름은 가공 중 먼지를 덜 끌어당기고 수명이 오래 지속되는 동안 더 깨끗하게 유지됩니다.
이러한 제품의 발전은 영화 속 이야기를 전달하는 과정에 참여하는 모든 사람에게 이점을 가져다줍니다.
영화 제작자에게는 이러한 중간 영화가 원본 이미지의 선명도, 선명도, 색상을 모두 보존하고 최종 디스플레이 화면에 더 충실하게 전달하는 데 도움이 됩니다.
실험실의 경우 VISION 컬러 중간 필름을 사용하면 원본 음극에서 직접 만든 인쇄물의 외관에 더 가까운 인쇄 요소를 제작할 수 있습니다.
포스트 프로덕션 시설에서는 VISION 컬러 중간 필름의 기능, 특히 디지털 출력을 위한 선명도 향상을 감상할 수 있습니다. 극장 개봉, 비디오 및 DVD 개봉, 위성, 케이블 또는 방송 TV 프레젠테이션을 위한 마스터 제작 또는 미래의 모든 미디어에서 사용할 수 있는 선택지입니다.
또한 시청자들은 산만함이 적은 이야기를 들려주는 영화와 신체적 불완전함이 적은 영화의 차이를 보게 될 것입니다.
KODAK VISION 컬러 중간 필름. 영화 제작 체인의 마지막 연결고리입니다. 원본의 모든 품질을 최종 인쇄까지 전달하는 다리. 그리고 이 영화들은 코닥 비전 필름의 이름에 걸맞은 최초의 중간 영화입니다.
•
•
•
기술문서만 봐서는 무슨 필름인지 감이 안오던데 reddit에서 해답을 찾았다..
135 format :
Gold 200, UltraMax 400, ColorPlus 200, ProImage 100, and Portra 800 coat on ESTAR.
135 format :
EKTAR 100, Portra 160, Portra 400 and E100 coat on acetate.
120 format :
Gold 200 and E100 coat on ESTAR. The rest of the 120 films coat on acetate.
All B&W films coat on acetate.
•
•
•
이배희 여사를 통해서 이런 필름이 있는 것을 알았다..
초초저감도ISO 3 필름의 가격이 저렴하길래 유심히 봤는데 ECN-2 현상을 하지 않아도 된단다..
필름 라벨에 떡하니 C-41이라고 프린팅되어있다.. @.@
이 감도를 받쳐줄만한 카메라는 없다..
Nikon F6는 ISO 6까지 지원이니 노출보정을 해서 써보는 걸로..
그나저나 FM2에 물린 필름을 얼른 찍어야 하는데 왜 이리 진도가 안 나가는지 원.....
•
•
•
NOTE
FUJICA ST801 - ISO 25
KONICA Autoreflex T3N - ISO 12
Nikon F6 - ISO 6
Nikon F80 - ISO 6
Nikon FM2 - ISO 12
RICOH Singlex TLS - ISO 25